Siirry sisältöön

Yli 90 000 energiaremontin kokemuksella – ja aina asiakkaan tarpeet huomioiden

LämpöYkkösellä on kilpailijoihinsa verrattuna ylivoimainen kokemus erilaisista lämpöpumppumerkeistä ja kohteista. Oleellista on, että ihan jokaiseen uuteen kohteeseen suhtaudutaan yksilönä ja asiakkaan tarpeet selvitetään perinpohjaisesti.

Sen lisäksi, että LämpöYkkönen on vienyt menestyksekkäästi läpi yli 90 000 energiaremonttia sekä kotitalouksiin että yrityksiin, yhtiö tekee vuodessa noin 10 000 huoltokäyntiä. Se tuo arvokasta kokemusta ja tietoa eri laitteiden ominaisuuksista.

– On ihan eri tilanne asentaa uusi laite kuin käydä huoltamassa esimerkiksi jonkun muun myymää ja asentamaa laitetta. Saamme todella paljon tärkeää tietoa näillä erilaisilla huoltokäynneillä, kertoo liiketoimintajohtaja Tomi Hautakoski.

Kaiken tämän kokemuksen jälkeen eteen ei oikeastaan enää tule yllätyksiä – kaikenlaisia kohteita ja ratkaisuja on jo nähty. LämpöYkkönen mielletään monesti ilmalämpöpumppujen asiantuntijaksi, mutta yhtiön suhteellinen markkinaosuus on paras ilma-vesilämpöpumpuissa. Samoin yhtiö rakentaa hurjan määrään lämpöpumppulaitoksia teollisuudelle – kaikissa kokoluokissa.

– Jos ajattelen vaikka ilmalämpöpumpusta kiinnostunutta asiakasta, kohde on helppo kartoittaa, mutta emme voi koskaan unohtaa ihmistä. Jokaisella asiakkaalla on omat erityistarpeensa ja toiveensa – joku hakee turvallisuutta ja pitkää takuuta, joku asunnon arvonnousua. Molemmat tarvitsevat aivan omanlaisensa ratkaisut.

Laajin kokemus ja laadukkain valikoima

LämpöYkkönen on vuosien aikana laajentanut lämpöpumppujen valikoimaansa niin, että sopiva tuote voidaan aina valikoida asiakkaan tarpeen ja kohteen erityispiirteiden mukaan.

Yhtiö tarjoaa markkinoiden pisimmät takuut joka kategoriassa. Se on valinta, jossa on ajateltu asiakasta.

– Me emme halua olla aina halvin, vaan se yritys, joka on olemassa silloinkin, kun se takuu loppuu. Olemme asiakkaan matkassa koko tuotteen elinkaaren ajan ja aina valmiita auttamaan. Tunnemme tuotteet ja niiden ominaisuudet – omassa valikoimassamme on vain tuotteita, jotka täyttävät meidän korkeat laatuvaatimukset, sanoo Hautakoski.

Asennuksella on suuri merkitys laatuun

On hyvä muistaa, että paraskin lämpöpumppu vaatii parhaan asentajan. LämpöYkkönen seuraa jatkuvasti asennusten laatua ja reklamaatioita ja kehittää tarkkaan määriteltyä asennusprosessiaan entistä paremmaksi.

– Harva tulee ajatelleeksi, että suuri osa esimerkiksi ilmalämpöpumppujen vioista aiheutuu ongelmista asennuksessa. Laadukkaasti tehdystä asennuksesta myös asiakas saa parhaan hyödyn.

Lämpöpumppu-ala kasvaa vauhdilla ja LämpöYkkönen kulkee kasvun kärjessä. Alalle tulee paljon uusia tekijöitä, ja siksi LämpöYkkönen on panostanut vahvasti koulutukseen.

– Esimerkiksi uudet asentajamme käyvät läpi oman koulutusputkemme ja kartuttavat kokemusta kokeneempien kollegojen huomassa. Vasta sen jälkeen he lähtevät itsenäisesti asennushommiin. Lisäksi huolehdimme siitä, että jokaiselle on aina tarjolla apua ja neuvoja kokeneemmilta osaajilta – se parantaa asennusten laatua ja onnistumista, sanoo Hautakoski.

Katso myös: Huolto ja varaosat

Lämpöykkönen