Toimitus- ja palautusehdot
Voimassa 13.6.2022 alkaen.
1. Verkkokauppa
LämpöYkkönen Oy (Y-tunnus 2155807-0) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden ja palvelujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
2. Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
3. Maksaminen
Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Klarna yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Klarnalla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Klarna.
Kun maksat Klarnalla, maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Viesti sisältää yhteystiedot asiakaspalveluun, jonka kanssa voit hoitaa mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon sekä maksutavan muutoksen vahvistusviestissä mainittuina aikoina.
Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen. Tarkastusajan pituudesta ilmoitetaan tilauskohtaisesti sähköpostilla.
Voit myös maksaa LämpöYkkösen laskulla, jolloin olemme sinuun yhteyksissä kun olet tehnyt tilauksen.
4. Maksutavat
4.1. Verkkopankit
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Kun maksat verkkopankilla, maksunsaajana näkyy Klarna, joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.
4.2. Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja American Express)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Klarna. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Klarnan tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan toimesta.
4.3. Klarna osamaksut
Klarna osamaksulla voit maksaa tuotteesi kätevästi laskulla, erissä tai kertamaksuna.
4.4. Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Klarna Bank AB Y-tunnus: 556737-0431 Sveavägen 46 111 34, Stockholm Puhelin: 09 425 99 771 Sähköposti: info@klarna.fi
4.5. Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyvissä asioissa
Laskun ja kertaluoton myöntää Klarna. Klarnan asiakaspalvelu auttaa sinua kaikkiin laskuun, kertaluottoon ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa.
Yhteydenottolomake ja chat auki 24/7 kotisivuilla: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu Puhelinpalvelu: 09 425 99 771
4.6. Henkilötiedot ja luottopäätös
Klarnan laskuun ja erissä maksamiseen tarvittavaa luottopäätöstä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä.
Klarna tekee lakisääteisen luottotietojen tarkastuksen ennen päätöstä luoton myöntämisestä. Luottotiedot tarkastamalla Klarna saa tietoa kuluttajan taloudellisista edellytyksistä suoriutua maksusitoumuksesta valittujen luottoehtojen mukaisesti.
Klarna päättää luoton myöntämisestä yksipuolisesti. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu Klarnan asiakastietorekisteriin.
Maksutapaa käyttäessäsi henkilöllisyytesi voidaan varmentaa pankkitunnuksillasi TUPAS-varmennepalvelun avulla. Varmennepalvelussa käytettävissäsi ovat kaikki suomalaiset pankit. Asiointi on mahdollista myös mobiilivarmennetta käyttämällä.
4.7. Luottoehdot
Laskun ja kertaluoton myöntäjä sekä käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä on Klarna. Myönteisen luottopäätöksen jälkeen lasku tai kertaluotto siirtyy Klarnalle.
Voit tutustua laskun ja erämaksun yleisiin luottosopimusehtoihin ja tallentaa ne itsellesi oheisesta linkistä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/account/terms.pdf
Katso myös Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/consumer_credit.pdf
5. Tilausvahvistus ja toimitusaika
Onnistuneen tilauksen jälkeen LämpöYkkösen asiakaspalvelusta ollaan sinuun yhteyksissä viimeistään tilauspäivää seuraavana arkipäivänä, ja sovitaan tarkempi asennuspäivä laitteelle. Sen jälkeen lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostiin.
Asennus tapahtuu 1-6 viikon sisällä tilauksesta. Normaali aikataulu on noin 2-4 viikkoa tilauksesta. Ruuhkaa voivat aiheuttaa esimerkiksi tilatun laitteen saatavuus, kesähelteet tai lämmityskauden alkaminen syksyllä.
Jos kyseessä on tuote jota ei asenneta, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen ja tiedon tarkemmasta toimitusajasta 1-2 arkipäivän sisällä. Tuotteiden toimitusaika on 5-10 päivää tilauksesta.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
6. Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tuotetilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.
Asennettavat tuotteet toimitetaan asennuksen yhteydessä.
7. Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta kun tilaus on tehty koti- tai etämyyntinä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Kun haluat palauttaa tuotteen, ilmoita siitä sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@lampoykkonen.fi. Lähetämme sinulle ohjeet palauttamiseen. Palautusosoite: LämpöYkkönen Oy Koivupurontie 6, 40320 Jyväskylä.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, p. 020 7420 4100 tai verkkokauppa@lampoykkonen.fi.
8. Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Ongelmatilanteissa voit olla myös yhteyksissä asiakaspalveluumme (avoinna arkisin klo 9-16): Puhelin: 020 7420 4100 Sähköposti: verkkokauppa@lampoykkonen.fi Chat kotisivuilla: www.lampoykkonen.fi/verkkokauppa